OFERTA PRACY- PRACOWNIK SOCJALNY 26.02.2025 r.
Gorzów Wlkp. 26.02.2025 r.
PCPR.1101.1.2025
OGŁOSZENIE
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wlkp.
poszukuje kandydata na stanowisko pracy: pracownik socjalny
Wymiar czasu pracy – 1 etat.
Rodzaj zatrudnienia – umowa o pracę.
Informacja o warunkach pracy:
- Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wielkopolskim
ul. Pankiewicza 5-7 (II piętro – budynek z windą) - Praca w środowisku.
- Bezpośredni kontakt z klientem.
- Praca biurowa z obsługą komputera.
Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało m.in.:
- Opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych. Tworzenie, wdrażanie i monitorowanie programów pomocy dziecku i rodzinie oraz programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej.
- Wykonywanie czynności określonych dla koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej w stosunku do rodzin zastępczych nieobjętych opieką koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:
- Dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej.
- Dokonywanie oceny rodzin zastępczych lub prowadzących rodzinne domy dziecka.
- Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.
- Przygotowywanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku.
- Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
- Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.
- Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.
- Przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy.
- Bieżące monitorowanie sytuacji opiekuńczo – wychowawczej dzieci umieszczanych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych. Bieżąca współpraca z Sądem Rodzinnym oraz innymi instytucjami w sprawach dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych.
- Bieżący nadzór nad placówkami opiekuńczo – wychowawczymi w powiecie gorzowskim.
- Przygotowywanie dokumentacji związanej z kierowaniem dzieci do placówek opiekuńczo – wychowawczych i umieszczanie dzieci w w/w placówkach.
- Przygotowywanie dokumentacji i decyzji administracyjnych dot. odpłatności rodziców naturalnych za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych. Monitorowanie wpływów z odpłatności. W przypadku ich braku – przygotowywanie dokumentacji związanej z kierowaniem do egzekucji administracyjnej i przekazywanie ich do księgowości PCPR – zgodnie z ustalonym wykazem rodzin.
- Realizacja przedsięwzięć związanych z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom całkowicie lub częściowo pozbawionym opieki rodziców m.in. monitorowanie sytuacji opiekuńczo-wychowawczej, realizowanie postanowień sądu.
- Przygotowywanie pozwów o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
- Organizowanie placówek ( w tym wsparcia dziennego ) dla dzieci i młodzieży.
- Udzielanie informacji, pomocy dot. rozwiązywania spraw życiowych m.in.w zakresie powrotu do rodzin biologicznych dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
- Bieżąca współpraca z Sądem Rodzinnym oraz innymi instytucjami w zakresie prowadzonych spraw.
- Realizacja przedsięwzięć mających na celu wsparcie psychologiczno – pedagogiczne rodziców naturalnych i rodzin zastępczych.
- Realizacja całości przedsięwzięć w zakresie przyznawania pomocy na zagospodarowanie i pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i socjalizacyjnego, domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, rodziny zastępcze oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, ośrodki szkolno wychowawcze, ośrodki socjoterapii lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze.
- Realizacja przedsięwzięć związanych z pozyskiwaniem i szkoleniem kandydatów na pełnienie funkcji rodzin zastępczych.
- Pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i socjalizacyjnego, domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet
w ciąży, rodziny zastępcze oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze, mających braki w przystosowaniu się. - Prowadzenie Ośrodka Interwencji Kryzysowej i spraw związanych z interwencją kryzysową ( w tym także inicjowanie, realizowanie i monitorowanie programów przeciwdziałania przemocy w rodzinie ).
- Współpraca przy realizacji zadań m.in. z organizacjami społecznymi, jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej, sądem, policją, szkołami.
- Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
- Bieżące wprowadzanie danych w zakresie prowadzonych spraw do systemu informatycznego Pomost.
- Przygotowywanie sprawozdań w części dotyczącej prowadzonych spraw.
- Przyjmowanie i weryfikacja wniosków o umieszczenie w domu pomocy społecznej. Przygotowywanie decyzji administracyjnych dot. umieszczania w domu pomocy społecznej.
- Prowadzenie spraw w zakresie zmian decyzji dot. odpłatności i przeniesienia do innego DPS – dot. osób umieszczanych w domu pomocy społecznej przed
01 stycznia 2004 roku. - Przygotowywanie analiz z ruchu mieszkańców, wykorzystania miejsc w domu pomocy społecznej oraz innych sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw.
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem domów pomocy społecznej.
- Prowadzenie spraw dotyczących szkolenia i doskonalenia zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu oraz doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.
- Pełnienie dyżurów telefonicznych zgodnie z opracowywanym grafikiem.
- Obsługa strony internetowej.
- Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.
Wymagania konieczne:
- posiadanie kwalifikacji zgodnych z art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej:
- dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
- ukończenie studiów na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej,
- do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończenie studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:
a) pedagogika,
b) pedagogika specjalna,
c) politologia,
d) polityka społeczna,
e) psychologia,
f) socjologia,
g) nauki o rodzinie;
- ukończenie studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3;
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, kodeksu postępowania administracyjnego oraz uregulowań prawnych dotyczących ochrony danych osobowych;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
- niekaralność za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego popełnione umyślnie oraz za przestępstwa skarbowe;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownik socjalny;
- nieposzlakowana opinia.
Wymagania pożądane:
- mile widziany staż pracy na stanowisku pracownika socjalnego;
- obsługa komputera, pakietu Office i Open Office;
- znajomość programu POMOST;
- prawo jazdy kategorii B wraz z samochodem prywatnym do dyspozycji;
- umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie ze stresem;
- obowiązkowość, rzetelność, punktualność, odpowiedzialność;
- umiejętność dobrego radzenia sobie w sytuacjach z trudnym klientem.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na w/w stanowisku;
- kserokopie dokumentów potwierdzających umiejętności i osiągnięcia zawodowe;
- kserokopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie;
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku lub orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na w/w stanowisku;
- klauzula RODO.
Wszystkie wymagane dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.
Nie przyjmuje się dokumentów drogą elektroniczną.
Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów i oświadczeń oraz danych osobowych zawierających imię i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe do dnia 28 marca 2025 r., osobiście lub za pośrednictwem poczty lub podmiotów doręczających przesyłki na adres:
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Pankiewicza 5-7
66-400 Gorzów Wlkp.
Inne informacje:
- aplikacje, które wpłyną po określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane;
- wybrane osoby spełniające kryteria formalne zostaną powiadomione telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
- kandydaci, których oferty zostaną odrzucone nie będą powiadamiani;
- Kierownik zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania bez wyboru;
- kandydaci nie wybrani na stanowisko będą mogli odebrać swoje dokumenty aplikacyjne osobiście w siedzibie ośrodka, w terminie 30 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacji;
- dokumenty aplikacyjne odrzucone i nieodebrane przed upływem w/w terminu zostaną komisyjnie zniszczone.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 95 7330 458