Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wlkp.

OFERTA PRACY- PRACOWNIK SOCJALNY 26.02.2025 r.

Gorzów Wlkp. 26.02.2025 r.

PCPR.1101.1.2025

 

OGŁOSZENIE

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wlkp.

poszukuje kandydata na stanowisko pracy: pracownik socjalny

 

Wymiar czasu pracy – 1 etat.

Rodzaj zatrudnienia – umowa o pracę.

Informacja o warunkach pracy:

  1. Miejsce pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wielkopolskim
    ul. Pankiewicza 5-7 (II piętro – budynek z windą)
  2. Praca w środowisku.
  3. Bezpośredni kontakt z klientem.
  4. Praca biurowa z obsługą komputera.

Do głównych zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku będzie należało m.in.:

  1. Opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych. Tworzenie, wdrażanie i monitorowanie programów pomocy dziecku i rodzinie oraz programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej.  
  2. Wykonywanie czynności określonych dla koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej w stosunku do rodzin zastępczych nieobjętych opieką koordynatora rodzinnej pieczy zastępczej:

- Dokonywanie okresowej oceny sytuacji dzieci przebywających w rodzinnej pieczy zastępczej.

- Dokonywanie oceny rodzin zastępczych lub prowadzących rodzinne domy dziecka.

- Udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej.

- Przygotowywanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku.

- Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.

- Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.

- Udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej.

- Przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy.

  1. Bieżące monitorowanie sytuacji opiekuńczo – wychowawczej dzieci   umieszczanych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych. Bieżąca współpraca z Sądem Rodzinnym oraz innymi instytucjami w sprawach dzieci umieszczonych w placówkach opiekuńczo – wychowawczych.
  2. Bieżący nadzór nad placówkami opiekuńczo – wychowawczymi w powiecie gorzowskim.
  3. Przygotowywanie dokumentacji związanej z kierowaniem dzieci do  placówek opiekuńczo – wychowawczych i umieszczanie dzieci w w/w placówkach.
  4. Przygotowywanie dokumentacji i decyzji administracyjnych dot. odpłatności rodziców naturalnych za pobyt dzieci w rodzinach zastępczych i placówkach opiekuńczo – wychowawczych. Monitorowanie wpływów z odpłatności. W przypadku ich braku – przygotowywanie dokumentacji związanej z kierowaniem do egzekucji administracyjnej i przekazywanie ich do księgowości PCPR – zgodnie z ustalonym wykazem rodzin.
  5. Realizacja przedsięwzięć związanych z zapewnieniem opieki i wychowania dzieciom całkowicie lub częściowo pozbawionym opieki rodziców m.in. monitorowanie sytuacji opiekuńczo-wychowawczej, realizowanie postanowień sądu.
  6. Przygotowywanie pozwów o zasądzenie świadczeń alimentacyjnych na rzecz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
  7. Organizowanie placówek ( w tym wsparcia dziennego ) dla dzieci i młodzieży.
  8. Udzielanie informacji, pomocy dot. rozwiązywania spraw życiowych m.in.w zakresie powrotu do rodzin biologicznych dzieci umieszczonych  w pieczy zastępczej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
  9. Bieżąca współpraca z Sądem Rodzinnym oraz innymi instytucjami w zakresie prowadzonych spraw.
  10. Realizacja przedsięwzięć mających na celu wsparcie psychologiczno – pedagogiczne rodziców naturalnych i rodzin zastępczych.
  11. Realizacja całości przedsięwzięć w zakresie przyznawania pomocy na zagospodarowanie i pieniężnej na usamodzielnienie oraz na kontynuowanie nauki osobom opuszczającym placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i socjalizacyjnego, domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, rodziny zastępcze oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze, ośrodki socjoterapii lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze.
  12. Realizacja przedsięwzięć związanych z pozyskiwaniem i szkoleniem kandydatów na pełnienie funkcji rodzin zastępczych.
  13. Pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i socjalizacyjnego, domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet
    w ciąży, rodziny zastępcze oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, ośrodki szkolno-wychowawcze lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze, mających braki w przystosowaniu się.
  14. Prowadzenie Ośrodka Interwencji Kryzysowej i spraw związanych z interwencją kryzysową ( w tym także inicjowanie, realizowanie i monitorowanie programów przeciwdziałania przemocy w rodzinie ).
  15. Współpraca przy realizacji zadań m.in. z organizacjami społecznymi, jednostkami    organizacyjnymi pomocy społecznej, sądem, policją, szkołami.
  16. Zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających.
  17. Bieżące wprowadzanie danych w zakresie prowadzonych spraw do systemu informatycznego Pomost.
  18. Przygotowywanie sprawozdań w części dotyczącej prowadzonych spraw.
  19. Przyjmowanie i weryfikacja wniosków o umieszczenie w domu pomocy społecznej. Przygotowywanie decyzji administracyjnych dot. umieszczania w domu pomocy społecznej.
  20. Prowadzenie spraw w zakresie zmian decyzji dot. odpłatności i przeniesienia do innego DPS – dot. osób umieszczanych w domu pomocy społecznej przed
    01 stycznia 2004 roku.
  21. Przygotowywanie analiz z ruchu mieszkańców, wykorzystania miejsc w domu pomocy społecznej oraz innych sprawozdań w zakresie prowadzonych spraw.
  22. Sprawowanie nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem domów pomocy społecznej.
  23. Prowadzenie spraw dotyczących szkolenia i doskonalenia zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu oraz doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej.
  24. Pełnienie dyżurów telefonicznych zgodnie z opracowywanym grafikiem.
  25. Obsługa strony internetowej.
  26. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora PCPR.

Wymagania konieczne:

  • posiadanie kwalifikacji zgodnych z  art. 116 oraz art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej:
  1. dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych,
  2. ukończenie studiów na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej,
  3. do dnia 31 grudnia 2013 r. ukończenie studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:

a) pedagogika,

b) pedagogika specjalna,

c) politologia,

d) polityka społeczna,

e) psychologia,

f) socjologia,

g) nauki o rodzinie;

  1. ukończenie studiów podyplomowych z zakresu metodyki i metodologii pracy socjalnej w uczelni realizującej studia na kierunku praca socjalna lub w zakresie pracy socjalnej, po uprzednim ukończeniu studiów na jednym z kierunków, o których mowa w pkt 3;
  • posiadanie obywatelstwa polskiego;
  • znajomość ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej, kodeksu postępowania administracyjnego oraz uregulowań prawnych dotyczących ochrony danych osobowych;
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego popełnione umyślnie oraz za przestępstwa skarbowe;
  • stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownik socjalny;
  • nieposzlakowana opinia.

Wymagania pożądane:

  • mile widziany staż pracy na stanowisku pracownika socjalnego;
  • obsługa komputera, pakietu Office i Open Office;
  • znajomość programu POMOST;
  • prawo jazdy kategorii B wraz z samochodem prywatnym do dyspozycji;
  • umiejętność pracy w zespole i radzenia sobie ze stresem;
  • obowiązkowość, rzetelność, punktualność, odpowiedzialność;
  • umiejętność dobrego radzenia sobie w sytuacjach z trudnym klientem.

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  • oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • oświadczenie, o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na w/w stanowisku;
  • kserokopie dokumentów potwierdzających umiejętności i osiągnięcia zawodowe;
  • kserokopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających zatrudnienie;
  • oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku lub orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy na w/w stanowisku;
  • klauzula RODO.

Wszystkie wymagane dokumenty powinny być własnoręcznie podpisane.

Nie przyjmuje się dokumentów drogą elektroniczną.

Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów i oświadczeń oraz danych osobowych zawierających imię i nazwisko, datę urodzenia, dane kontaktowe do dnia 28 marca 2025 r., osobiście lub za pośrednictwem poczty lub podmiotów doręczających przesyłki na adres:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie

ul. Pankiewicza 5-7

66-400 Gorzów Wlkp.

Inne informacje:

  • aplikacje, które wpłyną po określonym terminie, jak również nie spełniające wymogów formalnych nie będą rozpatrywane;
  • wybrane osoby spełniające kryteria formalne zostaną powiadomione telefonicznie
    o terminie rozmowy kwalifikacyjnej;
  • kandydaci, których oferty zostaną odrzucone nie będą powiadamiani;
  • Kierownik zastrzega sobie prawo zamknięcia postępowania bez wyboru;
  • kandydaci nie wybrani na stanowisko będą mogli odebrać swoje dokumenty aplikacyjne osobiście w siedzibie ośrodka, w terminie 30 dni od dnia zakończenia procedury rekrutacji;
  • dokumenty aplikacyjne odrzucone i  nieodebrane przed upływem w/w terminu zostaną komisyjnie zniszczone.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr telefonu: 95 7330 458

 

Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny