Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wlkp.

OFERTA PRACY - KOORDYNATOR RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ – 14.10.2025 r. umowa o pracę

PCPR. 1101.3.2025

                                                                                                                                                                                                                                               Gorzów Wlkp., 14.10. 2025 r.

 

POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W GORZOWIE WIELKOPOLSKIM POSZUKUJE KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ – umowa o pracę

 

Nabór ma charakter ciągły – zgłoszenia są przyjmowane na bieżąco.

 

1. Nazwa i adres jednostki: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wlkp. ul. Józefa Pankiewicza 5-7.

 

2. Stanowisko, na które prowadzony jest nabór:  KOORDYNATORA RODZINNEJ PIECZY ZASTĘPCZEJ – umowa o pracę

3. Wymagania związane ze stanowiskiem:

 a) Wymagania niezbędne:

  1. kandydat posiada wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub  wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej oraz co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka
  2. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
  3. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
  4. kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  6. kandydat posiada doświadczenie zawodowe w pracy z rodziną;
  7. nieposzlakowaną opinię.

b) Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość przepisów z zakresu ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy;
  2. samodzielność w wykonywaniu powierzonych zadań;
  3. odpowiedzialność za wykonywanie powierzonych zadań;
  4. wysoki stopień empatii;
  5. kreatywność, dyspozycyjność;
  6. umiejętność obsługi komputera w środowisku MS Windows oraz pakietu Office;
  7. prawo jazdy kat. B,
  8. umiejętność pracy w zespole.

4. Zakres wykonywanych zadań:

1. udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym rodzinne domy dziecka

w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej,

2. przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępcza lub   prowadzącym rodzinny dom dziecka, planu pomocy dziecku,

3.  pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka w nawiązaniu wzajemnego kontaktu,

4. zapewnienie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym rodzinne domy dziecka dostępu

do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej

5. zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających,

6. udzielenie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej,

7. przedstawienie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej.

 

5. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny,
  2. CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
  3. kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
  4. kopie dokumentów potwierdzające posiadane wykształcenie,
  5. kopie dokumentów potwierdzające doświadczenie zawodowe/staż pracy,
  6. kopie innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. o ukończonych kursach, szkoleniach itp.),
  7. oświadczenie potwierdzające nieposzlakowaną opinię,
  8. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  9. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  10. oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim,
  11. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność*

6. Terminy i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w formie pisemnej w siedzibie jednostki lub przesłać na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie,
ul. Pankiewicza 5-7, 66-400 

7. Dane osobowe – klauzula informacyjna: 

Dane osobowe kandydatów będą przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz w sprawie swobodnego przepływu tych danych, a także uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak ich brak uniemożliwi udział w procesie rekrutacji na oferowane stanowisko.

Administrator danych osobowych:

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ul. Pankiewicza 5–7 66–400 Gorzów Wielkopolski
Kontakt do Inspektora Ochrony Danych: inspektor@cbi24.pl

Cel przetwarzania danych:

Dane osobowe kandydatów będą przetwarzane w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji na stanowisko w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wielkopolskim.

Odbiorcy danych:

Osoby odpowiedzialne za realizację procesu rekrutacji w PCPR.

Okres przechowywania danych:

Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zakończenia naboru na stanowisko pracy, w tym przez 3 miesiące, w których Dyrektor PCPR ma możliwość ponownego wyboru kandydata, w przypadku ponownej potrzeby obsadzenia tego samego stanowiska.

Uprawnienia kandydatów:

Kandydaci mają prawo do:

  • Dostępu do swoich danych osobowych,
  • Sprostowania lub usunięcia swoich danych,
  • Ograniczenia przetwarzania danych,
  • Wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
  • Przenoszenia danych.

Żądania dotyczące swoich praw można kierować na adres kontaktowy Administratora Danych, wskazany powyżej.

Kandydaci mają również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Podstawa prawna przetwarzania danych:

Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 221 Kodeksu pracy (Dz. U. z 2025 r. poz. 277 ze zm.) oraz art. 11 i następne ustawy o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135) w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

Inne informacje:

Podane przez kandydatów dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani profilowania.

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Gorzowie Wielkopolskim jest pracodawcą równych szans, a wszystkie aplikacje będą rozpatrywane z równą uwagą, bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, czy jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.

8. Dodatkowe informacje

  • Praca administracyjno-biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie.
  • Budynek PCPR jest wyposażony w windę i dostosowany do potrzeb osób
    z niepełnosprawnościami.
  • Informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

Kalendarz

Pn
Wt
Śr
Cz
Pt
Sb
Nd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Imieniny